دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1402 - 11:30
در آستانه جام تختی کشتی فرنگی؛

 رامین طاهری نامه نداد؛ درخواست کشتی‌گیر خداحافظی کرده رد شد

 رامین طاهری نامه نداد؛ درخواست کشتی‌گیر خداحافظی کرده رد شد
حسین نوری که بعد از باخت در مسابقات قهرمان کشوری، از خداحافظی پشیمان شده بود، قصد شرکت در مسابقات جام تختی را داشت که درخواست او مورد موافقت قرار نگرفت.
کد خبر : 845463

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات قهرمان کشوری به عنوان اولین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی فرنگی روز‌های اول و دوم دی‌ماه برگزار شد و پس از آن هم انتخابی زیر ۲۳ سال (قهرمان کشوری امید) دومین مرحله از چرخه بود که در خارج از تهران به انجام رسید. در مرحله اول حسین نوری یکی از شرکت‌کنندگان وزن ۸۷ کیلوگرم بود، فرنگی‌کار باسابقه‌ای که مدال برنز جهان را نیز در کارنامه دارد.

او درحالیکه از آمادگی خوبی برخوردار نبود، بعد از شکست مقابل حریف بسیار جوانش چمن‌گلی، با بوسیدن تشک، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد، تصمیمی آنی و احساسی بعد از قبول شکست مقابل حریف ناشناخته‌ای که در دور بعدی مغلوب حریف شد.

نوری تنها چند ساعت پس از خداحافظی از تصمیمش پشیمان شد، اما مشخصا دیگر راهی برای بازگشت او به چرخه وجود نداشت، چراکه در مرحله اول چرخه مغلوب حریفی غیرمدعی شده بود، ضمن اینکه دو سالی است که ناصر علیزاده از دیگر رقبایش در ۸۷ کیلو بهتر نتیجه گرفته و عملا صاحب وزن شده است.

ناصر علیزاده که یکی از معاف‌شده‌ها از مسابقات قهرمان کشوری بود، در تورنمنت زاگرب با پیشی گرفتن از قهرمان کشور، مجوز حضور در پیکار‌های قهرمانی آسیا را دریافت کرد و ماه گذشته نیز در قزاقستان قهرمان آسیا شد تا باتوجه به عملکردش در ماه‌های اخیر و پیشی گرفتن از رقبای داخلی، ملی‌پوش این وزن شود.

 رامین طاهری نامه نداد؛ درخواست کشتی‌گیر خداحافظی کرده رد شد

هرچند که باتوجه به برگزاری بازی‌های آسیایی در فاصله یک هفته با جهانی بلگراد، در اوزان المپیکی شاید نظر به اعزام دو کشتی‌گیر مجزا باشد، اما نوری دیگر شانسی برای ورود به چرخه ندارد و دلیلش هم فرصتی است که در مرحله اول از دست داده است.

او در این مدت خیلی تلاش کرد که سهمیه حضور در جام تختی را بگیرد، اما تا اینجای کار که چیزی تا برگزاری مرحله چهارم چرخه داخلی باقی نمانده، به او مجوزی داده نشده است.

رامین طاهری ملی‌پوش سابق و دیگر مدعی ۸۷ کیلو هم که بعد از شرکت در مسابقات کشور‌های اسلامی از ناحیه رباط دچار پارگی شد و پایش را جراحی کرد، هرچند گفته بود می‌خواهد هنوز کشتی بگیرد و اگر مدارک پزشکی‌اش را تحویل فدراسیون می‌داد، باتوجه به موجه بودند دلیل غیبتش در مسابقات کشوری، می‌توانست یکی از سهمیه‌های وزن ۸۷ کیلوگرم مسابقات جام تختی باشد که تا کنون هیچ درخواستی ارائه نداده و بعید است که دیگر بخواهد کشتی بگیرد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد دوره قهرمانی رامین طاهری و حسین نوری دیگر به اتمام رسیده، هرچند که اگر تصمیمی غیر از این هم داشته باشند، سال ۲۰۲۳ را رسما از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب